Der er allerede sagt goddag og farvel mange morgener og eftermiddage, tegnet tegninger, udklækket kyllinger, sunget sange og mange andre spændende aktiviteter, i vores nye børnehus, som blev taget i brug i efteråret 2023.
Siden da har børn og personale med stor tålmodighed og spænding fulgt med i nedtagningen af det gamle børnehus og etablering af nyt fælles uderum. Det står nu klar og indbyder til leg og læring i naturens rammer.

”Jeg glæder mig over, at vi som lille privat institution kan tillade os at opføre et nyt børnehus og i fællesskab med byens foreninger kan etablerer et nyt spændende uderum, ”
Berit Lynderup,
Skoleleder for Bjerregrav Friskole & Børnehus.

Børnehuset er tegnet af Randers Arkitekterne og er opført af Brorson Byg. Huset danner rammen om en hverdag for op til 45 børn. Børnehuset på 250 m² er opført med stort fokus på det gode børneliv. Uderummet er tegnet af Kompan og er primært opført i bæredygtige materialer med fokus på genbrug. Uderummet skal indbyde til leg, læring, frisk luft, fysisk aktivitet og skabe givende fællesskab på tværs af generationer.