Bjerregrav Friskole har sin egen bus. Vi bruger den til ture ud af huset, og så kører den selvfølgelig også elever til og fra skole.

Vi benytter os ofte af den mulighed, vi har i at kunne flytte klasserummet uden for skolen med vores bus. Men det kan betyde, at bussen nogen gange kan køre sin hjemkørsel lidt senere end vanligt, og enkelte gange kan vi finde på at bede jer forældre om selv at hente eller bringe jeres børn.

Vi skriver altid ud på forhånd og bestræber os på at hjælpe jer så godt vi kan, hvis nogen er forhindrede i selv at kunne hente eller bringe.

Bussen vender ruten efter juleferien, så det ikke er de samme børn, der skal have lang transporttid i bussen morgen og eftermiddag. Bussen kører i efteråret først mod V. Tostrup/Hvam og i foråret kører den først mod Klejtrup. Morgenruten er en smule kortere end eftermiddagsruten, da bussen pt. ikke kører ad Halesøvej om morgenen.

Ruteplan efterår 2023

Ruteplan forår 2024

Rutekort morgen (OBS: bussen har en lille sløjfe omkring Mariendalvej, der ikke ses på kortet)

Rutekort eftermiddag (OBS: bussen har en lille sløjfe omkring Mariendalvej, der ikke ses på kortet)

Hjemkørsel i skoleåret 2023-2024:
mandag kl.14.40 - ved anderledes dage, hvor eleverne har fri kl. 13.00, vil der være hjemkørsel kl. 13.10
tirsdag kl. 13.10 og 14.40
onsdag kl. 13.10 og 14.40
torsdag kl. 13.10
fredag kl. 13.10

* ved anderledes dage, hvor alle elever har fri på samme tid, vil der kun være en hjemkørsel.

Du kan læse mere om principperne for ændring af bussens rute her

Hvis man bor udenfor skolebussen rute, kan offentlig transport måske være en mulighed.
Bus nummer 61 kører mellem Viborg og Ålborg.
Fra Viborgsiden er den i Bjerregrav kl. 8.02 - det er muligt at få en individuel aftale, så man møder lidt over kl. 8.00
Fra Ålborgsiden er den i Bjerregrav kl. 7.41

Hjemkørselstider: